Araplı kasabasına bağlı Yozgat’ın Sorgun ilçesinde, mevsim normallerinden daha yüksek hava sıcaklıkları nedeniyle çiçek açan erik ağaçları, ani bir şekilde bastıran kar yağışı altında kaldı. Çiçeklenmenin yaşandığı günlerde resmedilen manzara, adeta bir ressamın paletinden çıkmış gibi etkileyiciydi.
Olayı gözlemleyen Osman Özbek, “Aralık ayında erik ağaçları çiçek açmıştı. Bu durumu görünce hemen paylaşmaya karar verdik. Henüz tomurcuk aşamasında olan çiçekler de açacak şekildeydi” diye konuştu. Araplı kasabası sakinlerinden Mustafa Kılıç ise yaklaşık 15 gün önce çiçek açan ağaçları fark ederek görüntüleri kayda aldıklarını belirtti. Kılıç, “Bugün kar yağıyor. Erik ağacının çiçeklerinin hala dökülmediğini fark ettik. Bu mevsimde erik veya elma ağaçlarının çiçek açması pek olağan karşılanmaz. İklimlerin ve doğanın dengesi bozulduğundan erik ağacının çiçekleri hala duruyor. Kar yağışı mevsimine göre gecikti. Normal şartlarda doğanın uykuya geçmesi gerekiyor bu zamanlarda. Ancak burada yaşananlar doğanın dengesinin bozulduğunun somut bir göstergesi” şeklinde ifade etti.
