Bağdat’ta Hızla Artan Başıboş Köpekler İtlaf Edildi
Bağdat Belediyesi yetkilileri, başkentte son zamanlarda hızla artan ve toplum sağlığını tehdit eden başıboş köpeklerle ilgili acil bir önlem aldı. Belediye Sözcüsü Uday el-Cendil, 1 Ocak – 30 Kasım 2025 tarihleri arasında şehir genelinde belirlenen noktalarda 19 binden fazla başıboş köpeğin öldürüldüğünü duyurdu. Sözcü El-Cendil, operasyonların İçişleri Bakanlığı ve Veterinerlik Dairesi ile işbirliği içinde gerçekleştirildiğini açıkladı. Uzman nişancılar tarafından yürütülen operasyonlarda Veterinerlik Dairesi temsilcilerinin de bulunduğunu belirten el-Cendil, itlaf edilen köpeklerin sağlık ve çevre standartlarına uygun şekilde toplandığını ve Nehravan bölgelerindeki atık tesislerine nakledildiğini vurguladı.
Öte yandan, dün 36 yaşındaki kurye Hamza Barani Şemşir, başkentte kuduz bir köpek tarafından ısırılarak hayatını kaybetti. Şemşir’in ailesi, kuryenin ısırıldıktan sonra tedavi edilmesine rağmen 40 gün sonra semptomlar gösterdiğini belirtti. Aile, genç adamın ölmeden önce yemek yemeyi bıraktığını ve su gördüğünde korku yaşadığını, tipik kuduz belirtileri sergilediğini ifade etti.
