Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Irak Başbakanı Sudani: “ABD ile İran’ı Bağdat’ta bir araya getirmeye çalışıyoruz”

Irak Başbakanı Muhammed Şiya Sudani, ülkesinin İran ve ABD arasındaki

Irak Başbakanı Muhammed Şiya Sudani, ülkesinin İran ve ABD arasındaki diyaloğu tekrar başlatma çabalarını duyurduğunu belirterek, “ABD ile İran’ı Bağdat’ta bir araya getirmeye çalışıyoruz” dedi. Başbakan Sudani, katıldığı bir televizyon programında yaptığı açıklamada, Irak hükümetinin İran ile ABD arasındaki görüşmelerin yeniden başlaması için Bağdat’ta ikili bir toplantı düzenleme konusunda önemli adımlar attığını vurguladı. Başbakan, “ABD’nin Ankara Büyükelçisi ve Suriye Özel Temsilcisi Tom Barrack’a, İran ile ABD arasındaki müzakerelerin yeniden başlaması için İran ile olan ilişkilerimizi kullanma önerisinde bulunduk. Her iki taraf da diyaloğa sıcak bakıyor ancak belirli endişeleri bulunuyor” şeklinde konuştu. Sudani, ülkesinin İran ile olan ilişkilerine de değinerek, “İran’ın terörle mücadelede Irak’ı desteklemesi ve siyasi sürece katkı sağlaması, Irak’ın egemenliğine zarar vermez. İran ile ilişkilerimiz resmi düzeyde olup, halk nezdinde olumlu bir seyir izlemektedir” şeklinde konuştu. Ayrıca ABD ile olan ilişkilere de değinen Sudani, “ABD, DEAŞ ile mücadelede Irak’a yardım etti ve güvenlik güçlerimize destek sağladı, şimdi bu ilişkiyi tekrar gözden geçirmek istiyoruz” dedi.

ABD Başkan Yardımcısı James David Vance, İran ile olan görüşmeler
Sıradaki Haber ABD Başkan Yardımcısı Vance İsviçre’den ayrıldı