Türkiye-Slovenya Sosyal Güvenlik Anlaşması İmzalandı
Türkiye ile Slovenya arasında Sosyal Güvenlik Anlaşması imzalandı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, iki ülke arasındaki ekonomik etkileşim ve Türk firmalarının Slovenya’da üstlendiği projelerin, anlaşmanın önemini artırdığını belirtti. Bakan Işıkhan, Slovenya’nın başkenti Ljubljana’da Slovenya Başbakan Yardımcısı, Çalışma, Aile, Sosyal İşler ve Eşit Fırsatlar Bakanı Luka Mesec ile bir araya geldi ve anlaşmayı imzaladı. İmza töreninde, Bakan Işıkhan, anlaşmanın her iki ülkenin vatandaşlarının haklarını koruyacağını ve yeni haklar elde etmelerini sağlayacağını belirtti. İki ülke arasında imzalanan bu anlaşmanın, ticari ve sosyal anlamda işbirliğini destekleyeceğini vurgulayan Bakan Işıkhan, dostane ilişkileri pekiştireceğine inandığını ifade etti. Ayrıca, Bakan Işıkhan, Türkiye’nin mazlumların sesi olmaya devam edeceğini ve bölgesel barışa katkıda bulunmaya devam edeceğini belirtti.
Bakanlar tarafından imzalanan anlaşma, iki ülke arasındaki işbirliğinde yeni bir dönemi başlattı. Bakan Işıkhan, kamu istihdam hizmetleri ve sosyal güvenlik gibi konularda işbirliğinin artırılacağını vurgulayarak, İŞKUR ve Slovenya İstihdam Hizmeti Kurumu arasındaki işbirliğinden memnuniyet duyduklarını ifade etti. Son olarak, Bakanlar Işıkhan ve Mesec, anlaşmayı imzalayarak görüşmeyi sonlandırdılar.
