Kars’ta bulunan Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şube ekipleri, gençlerin dijital platformlarda daha güvenli ve bilinçli davranmalarını sağlamak amacıyla eğitim faaliyetlerine devam ediyor. Hüsnü M. Özyeğin Anadolu Lisesi’nde 9. ve 10. sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen bilgilendirme seminerine toplamda 100 öğrenci katıldı. Seminerde, internet ortamında karşılaşılabilecek riskler ve alınması gereken tedbirler hakkında detaylı bilgiler verildi. “Güvenli ve Bilinçli İnternet Kullanımı”, “Siber Zorbalık” ve “Teknoloji Bağımlılığı” konuları özellikle vurgulandı. Uzmanlar tarafından verilen eğitimlerde, sosyal medya platformlarının güvenli kullanımı, kişisel veri koruma yöntemleri, güçlü şifre oluşturma teknikleri ve çevrim içi dolandırıcılık risklerine karşı dikkat edilmesi gereken hususlar ele alındı. Ayrıca, siber zorbalığın psikolojik etkileri, bu durumlarla başa çıkma yolları ve yasal haklar konusunda öğrencilere bilgi verildi. Seminerde, teknoloji bağımlılığının akademik başarı, sosyal hayat ve ruh sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerine de değinilerek, öğrencilerin dijital teknolojileri dengeli ve verimli bir şekilde kullanmaları gerekliliği vurgulandı. Kars Emniyet Müdürlüğü, çocukların ve gençlerin dijital platformlarda karşılaşabileceği tehditlere karşı bilinç düzeylerini artırmak için eğitim ve farkındalık çalışmalarının devam edeceğini belirtti.
