İngiltere Başbakanı Keir Starmer, hem başbakanlık görevinden hem de İşçi Partisi liderliğinden istifa ettiğini açıkladı. Starmer, bugün Downing Street’te düzenlediği basın toplantısında, hükümetin icraatlarını savunarak konuşmasına başladı. İşçi Partisi’nin ekonomi, ücretler, yatırım, altyapı, Ulusal Sağlık Hizmeti (NHS) ve işçi hakları alanlarındaki başarılarına vurgu yaptı. Starmer, iktidara geldiklerinden beri ekonominin güçlendiğini, ücretlerin her ay enflasyondan daha hızlı arttığını belirtti.
Aynı basın toplantısında İşçi Partisi liderliğinden de istifa ettiğini dile getiren Starmer, kararını krala ilettiğini ve halefinin belirlenmesi için sürecin başlatılmasını istedi. Yeni liderin Eylül ayında parlamentonun toplanmasından önce göreve başlayacağını duyuran Starmer, kalan süre zarfında başbakanlık görevini sürdüreceğini açıkladı. Ailesine daha fazla vakit ayırmak için istifa kararı aldığını ifade eden Starmer, görevden ayrıldıktan sonra eşine ve çocuklarına daha iyi bir baba ve koca olmayı hedeflediğini belirtti.
ABD Başkanı Donald Trump ise, Keir Starmer’ın istifasını göç ve enerji gibi konulardaki başarısızlıklarına bağlayarak, ona yeni görevinde başarılar dilediğini açıklamıştı.
