Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, COP31-IEA Üst Düzey Enerji Dönüşümü Diyaloğu toplantısında yaptığı konuşmada, enerji dönüşümü ve güvenliğinin birlikte ilerlemesi gerektiğini vurgulayarak, Türkiye’nin liderlik etmeye, iş birliği yapmaya ve yatırım yapmaya hazır olduğunu belirtti. Bayraktar, Londra’da gerçekleşen toplantıda, Covid-19 salgınının yol açtığı krizlerin yanı sıra enerji sektöründeki kırılganlığı da ele alarak, enerji güvenliğinin önemine dikkat çekti. “Elektrik çağı”na geçildiğini vurgulayan Bakan, elektrik talebindeki artışın elektrikli araçlar, veri merkezleri ve diğer faktörler tarafından tetiklendiğini ifade etti. Ayrıca, enerji güvenliği ve iklim eyleminin uyumlu bir şekilde ilerlemesi gerektiğini belirterek yeni piyasa tasarımlarına ihtiyaç olduğunu söyledi. Türkiye’nin 2035’e kadar yenilenebilir enerji kapasitesini üç kat artırma planı olduğunu paylaşan Bayraktar, 30 milyar dolarlık yatırımla ulusal elektrik şebekesini modernize edeceklerini açıkladı. Bakan, Türkiye’nin temiz enerji teknolojileri için bölgesel bir üretim merkezi olma hedefinde olduğunu vurgulayarak, kritik minerallere erişimi güvence altına almanın önemine değindi. Türkiye’nin enerji verimliliği için 2030’a kadar 20 milyar dolarlık yatırımı harekete geçireceğini belirten Bayraktar, enerji dönüşümü ve güvenliğinin birlikte sağlanması gerektiğini aktararak, Türkiye’nin ortak geleceğe liderlik etmeye hazır olduğunu belirtti.
