Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), Hürmüz Boğazı’ndan geçen 57 gemide bin 100’den fazla denizcinin tahliye edildiğini duyurdu. ABD-İran Savaşı nedeniyle ticari gemi geçişlerine getirilen kısıtlamalar sonucu mahsur kalan denizcilerin kurtarılmasını amaçlayan IMO’nun planı devam ediyor. IMO’nun verilerine göre, 23 Haziran’dan bu yana 57 gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçerken, bugün 12, dün 32 ve 23 Haziran Salı günü 13 gemi geçiş yaptı. IMO Genel Sekreteri Arsenio Dominguez, Körfez bölgesinde mahsur kalan 11 binden fazla denizcinin tahliyesinin birkaç hafta sürebileceğini belirtti.
