Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Doha’daki İslam İşbirliği Teşkilatı ve Arap Ligi Olağanüstü Zirvesi kapsamında Katar Emiri Şeyh Temim bin Hamed Al Sani ile bir araya geldi.
Görüşmede, Türkiye ile Katar arasındaki ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel ve küresel konular ele alındı. Erdoğan, İsrail’in Katar’a yönelik saldırısının kabul edilemez olduğunu vurgulayarak Türkiye’nin her zaman Katar’ın yanında olduğunu belirtti. İsrail’in saldırısının barış müzakerelerini sabote etmeyi amaçladığını ifade eden Erdoğan, müzakerelerin devamının her koşulda faydalı olacağını ve Türkiye’nin arabuluculuk çabalarını desteklemeye devam edeceğini dile getirdi. Ayrıca, Türkiye ile Katar arasındaki ilişkilerin savunma sanayiinden güvenliğe kadar her alanda ilerletileceğini vurgulayan Erdoğan, İsrail saldırısında hayatını kaybedenlere rahmet, yaralılara ise acil şifa temennisinde bulundu.
Erdoğan’ın görüşmesine Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve Milli İstihbarat Teşkilatı Başkanı İbrahim Kalın da eşlik etti.
