Katar’ın Doha şehrinde gerçekleşen İslam İşbirliği Teşkilatı ve Arap Ligi Olağanüstü Ortak Zirvesi’nin sonuç bildirisinde, tüm ülkelere İsrail ile olan ilişkilerini gözden geçirme çağrısı yapıldı. Müslüman ve Arap ülkelerinin liderleri, Katar’ın daveti üzerine toplanan zirvede bir araya geldi. Zirveye Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah es-Sisi, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ve Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas gibi liderler katıldı. Toplantının ardından kabul edilen sonuç bildirisi, İsrail’in Filistin halkına yönelik eylemlerini durdurmak için diplomatik, ekonomik ilişkilerin gözden geçirilmesi ve hukuki süreçlerin başlatılması gibi tüm meşru tedbirleri alınmasını vurguladı. Aynı zamanda, 9 Eylül’de gerçekleşen Katar’a yapılan hava saldırısı sert bir dille kınandı ve bölgesel barışı tehdit ettiği belirtildi. Sonuç bildirisinde, Filistin’e destek vurgulanarak, İsrail’in Gazze’deki eylemleri insanlık dışı olarak nitelendirildi. İsrail’in Filistin topraklarındaki işgali kınanırken, adil bir barış için iki devletli çözümün desteklendiği ve uluslararası hukuk önünde İsrail’in cezasızlığının sona erdirilmesi talep edildi. Ayrıca, İsrail’in saldırgan politikalarının reddedildiği bildiride Katar’ın arabuluculuk çabalarına tam destek verildiği belirtildi.
