Gazze Şeridi’nde son 24 saat içinde 4 kişinin daha açlık ve yetersiz beslenme sebebiyle yaşamını yitirdiği bildirildi. Filistin Sağlık Bakanlığı, İsrail’in yoğun saldırıların devam ettiği Gazze Şeridi’nde açlığı bir silah olarak kullandığını ve bu durumun insani krizi derinleştirdiğini vurguladı. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, İsrail’in bölgeye giriş çıkışları kapatması sonucu insani yardım ve gıda sevkiyatının kısıtlandığı belirtildi. Son 24 saat içinde açlık ve yetersiz beslenme yüzünden 4 sivilin daha hayatını kaybettiği açıklandı. Böylelikle Gazze’de açlık ve yetersiz beslenme nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı, 147’si çocuk olmak üzere toplam 440’a yükseldi. Açıklamada ayrıca, Gazze Şeridi’nde 22 Ağustos 2025’te kıtlık ilan edilmesinden bu yana Birleşmiş Milletler destekli Entegre Gıda Güvenliği Aşama Sınıflandırması (IPC) verilerine göre 32’si çocuk 162 ölümün kaydedildiği bilgisi yer aldı.
