Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan, 80. Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, Ermenistan ile Türkiye arasında son yıllarda benzersiz bir olumlu diyalogun geliştiğini belirtti. Paşinyan, Türkiye Cumhurbaşkanı Erdoğan ile düzenli olarak görüştüğünü vurgulayarak, “Erdoğan ile karşılıklı güven seviyesinin arttığı düzenli toplantılar yapıyoruz” şeklinde konuştu. Türkiye ile yaşanan olumlu ilişkileri “büyük bir başarı” olarak niteleyen Paşinyan, iki ülke arasındaki diplomatik ilişkilerin daha da güçleneceğine inancını dile getirdi.
Ayrıca, Azerbaycan-Ermenistan arasında imzalanan barış anlaşmasına da atıfta bulunan Paşinyan, ABD Başkanı Donald Trump’ın barış çabalarını takdir ettiğini belirtti. Paşinyan, Trump’ı Nobel Barış Ödülü’ne aday gösterdiklerini ve kendilerinin de bu ödülü hak ettiğini düşündüklerini ifade etti. Ülkesinin diğer diplomatik ilişkilerine de değinen Paşinyan, İran ve Gürcistan’la olan diyaloglarının da her geçen gün güçlendiğini söyledi. Azerbaycan ve Türkiye ile olan ilişkilerin yanı sıra Güney Kafkasya bölgesindeki barışçıl ortamın sağlanmasında diğer ilişkilerin de önemli olduğunu vurgulayan Paşinyan, Rusya ile olan geleneksel diyaloglarını da güçlendirmeye önem verdiklerini ifade etti. Bu çerçevede, bölgedeki ülkelerle diyalog kurmanın ve 3+3 formatındaki platformu geliştirmenin önemine dikkat çekti.
