ABD Başkanı Donald Trump, İsrail ve Hamas arasında varılan ateşkes anlaşmasına ilişkin yaptığı açıklamada, esir takasının bir parçası olan 20 kişinin geri dönmesinin ardından yeni bir aşamaya geçileceğini belirtti. Trump, resmi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda, Gazze Şeridi’nden serbest bırakılan 20 İsrailli esirin durumlarının iyi olduğunu ve bu adımın önemli olduğunu vurguladı. Ancak, hayatını kaybeden esirlerin henüz iade edilmediğini hatırlatan Trump, ikinci aşamanın şimdi başladığını dile getirdi.
Hamas, dün sabah 20 İsrailli esirin serbest bırakılmasının ardından, İsrail saldırılarında hayatını kaybeden 28 esirden 4’ünün naaşını Kızılhaç aracılığıyla İsrail’e teslim etti. Hamas yetkilileri, bu akşam ise 4 esirin daha naaşını İsrail’e teslim edeceklerini duyurdu. Uluslararası Kızılhaç Komitesi (ICRC) Sözcüsü Christian Cardon ise yaptığı açıklamada, Gazze Şeridi’ndeki enkazlardan çıkarılması gereken cenazelerin bulunmasının büyük bir zorluk olduğunu belirterek, bu sürecin zaman alabileceğini ifade etti.
