Güney Afrika Cumhurbaşkanı Cyril Ramaphosa, Johannesburg’da gerçekleşen ve 2 gün süren G20 Liderler Zirvesi’nin sonunda bir konuşma yaptı. Kapanış oturumunda, dünya liderlerine küresel zorluklarla birlikte mücadele etme çağrısında bulundu ve ortak refah için adil bir şekilde ilerleme vurgusu yaptı. Ramaphosa, Afrika kıtasında düzenlenen ilk G20 zirvesinin önemini vurgulayarak, Afrika’nın büyüme ve kalkınmasını G20 gündeminin merkezine yerleştirmeye çalıştıklarını belirtti.
Ayrıca, G20 üyelerine ve davetli ülkelere teşekkür eden Ramaphosa, uluslararası ekonomik iş birliği için G20’nin kritik bir platform olduğunu kaydetti. Gelişmekte olan ekonomilerin borç yükünü ele alan Ramaphosa, düşük borç, yüksek kamu yatırımı ve kapsayıcı ekonomik büyüme döngüsü oluşturmanın önemine dikkat çekti.
Devamında iklim değişikliğiyle mücadele ve afetlere karşı dayanıklılığın artırılması gerektiğini vurgulayan Ramaphosa, adil bir enerji dönüşümü için finansman seferberliğine ilişkin ilerlemeler kaydedildiğini ifade etti. Son olarak, Johannesburg’da kabul edilen G20 Liderler Bildirisi’nin somut eylemlere yönelik bir taahhüt olduğunu belirten Ramaphosa, birlikte hareket etmenin önemini vurgulayarak zirvenin kapanışını ABD’ye devir etti. Gelecek yıl ABD’nin ev sahipliğinde tekrar bir araya gelmek üzere zirvenin resmen kapatıldığını duyurdu.
