İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, İsviçre’nin Cenevre kentinde gerçekleşen ve Umman arabuluculuğunda yürütülen üçüncü tur dolaylı müzakerelerin tamamlanmasının ardından önemli açıklamalarda bulundu. Arakçi, bu turun şimdiye kadar yürütülen en ciddi ve en uzun müzakere süreci olduğunu belirtti. İki taraf arasında yapılan toplantıların içeriğine değinen Arakçi, “İyi bir ilerleme kaydettik ve ciddi biçimde bir anlaşmanın unsurlarına girdik. Bazı konularda mutabakata oldukça yaklaştık, bazı konularda ise doğal olarak görüş ayrılıklarımız var.” şeklinde konuştu.
Arakçi, tarafların pazartesi gününden itibaren Viyana’da Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) bünyesinde teknik çalışmalara başlama kararı aldığını açıkladı. Bu teknik çalışmaların ardından siyasi taleplerin uyumlu hale getirileceğini belirten Arakçi, bir sonraki tur müzakerelerin muhtemelen önümüzdeki bir hafta içinde gerçekleşeceğini ifade etti. Ayrıca, yaptırımların kaldırılması konusunun detaylı bir şekilde ele alınacağını ve teknik uzmanlar düzeyinde toplantılar gerçekleştirileceğini aktardı.
