Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

UAEA Başkanı Grossi: “İran’ın zenginleştirilmiş uranyumu, muhtemelen İsfahan Nükleer Tesisi’nde”

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi, İran’ın zenginleştirilmiş

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi, İran’ın zenginleştirilmiş uranyum kapasitesi ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. ABD ile İran arasında gerilimi artıran bu duruma dikkat çeken Grossi, İsfahan Nükleer Tesisi’nde yaklaşık 200 kilogram yüksek derecede zenginleştirilmiş uranyum bulunduğunu belirtti. Grossi, “İsfahan’da muhtemelen bu miktarda uranyumun olduğu yönünde en güçlü tahminlerimiz var” şeklinde konuştu. Başkan Grossi ayrıca, İran’ın Natanz ve Fordow Nükleer Tesisleri’nde de nükleer materyal bulunduğuna inandıklarını ve bu tesislerde inceleme yapmayı arzuladıklarını aktardı. Grossi’nin verdiği bilgilere göre, İran’ın yüzde 60 saflık seviyesine kadar zenginleştirilmiş 440,9 kilogram uranyumu bulunmakta olup, bu seviyenin silah kalitesi olan yüzde 90’a ulaşmaya çok yakın olduğu vurgulandı. Bu gelişmeler, bölgedeki nükleer hassasiyeti artırırken, uluslararası toplumun da dikkatini çekmeye devam ediyor.

İsrail Savunma Bakanı Israel Katz, Lübnan’daki güvenlik bölgesinde askeri varlıklarını
Sıradaki Haber İsrail Savunma Bakanı Katz: “İsrail ordusu, Lübnan’daki güvenlik bölgesinde kalmaya devam edecek”