İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ABD’nin New York kentinde düzenlenen Birleşmiş Milletler (BM) Genel Kurulu toplantısı için buradayken İngiltere, Almanya ve Fransa Dışişleri Bakanlarıyla bir araya geldi. Avrupa Birliği (AB) Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Kaja Kallas’ın da katıldığı görüşmede, İran’ın nükleer programına ilişkin diplomatik girişimler ve tansiyonun düşürülmesine yönelik çabalar ele alındı. Arakçi, İran’ın nükleer programına dair şüpheleri gidermeye yönelik attığı adımlara vurgu yaparak, ülkesine yönelik yasadışı saldırıları ve nükleer tesislere verilen zararı Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Antlaşması’nın (NPT) karanlık ve tehlikeli bir dönemi olarak nitelendirdi.
Görüşmede, BM Güvenlik Konseyi tarafından kaldırılan yaptırımların yeniden uygulanmasına dair haksız ve yasadışı adımlara karşı çıkıldı. Diplomasiye devam edilmesi gerektiğine yönelik çeşitli fikirler ve öneriler masaya yatırılırken, görüşmelerin tüm taraflarla sürdürülmesi kararlaştırıldı.
