ABD Başkanı Donald Trump, yaptığı açıklamada ABD ordusunun uyuşturucu taşıyan bir tekneye saldırarak 3 erkek “narko-teröristi” öldürdüğünü duyurdu. Trump, ABD’nin Karayipler, Orta Amerika ve Güney Amerika’daki askeri kuvvetlerinin komuta merkezi olan Güney Komutanlığı’nın görev bölgesinde gerçekleşen saldırının detaylarını Truth sosyal medya platformunda paylaştı. Saldırının, uyuşturucu kaçakçılığı yapan ve “Belirlenmiş Terör Örgütü” ile bağlantılı olduğu belirlenen tekneye yönelik olduğunu ifade eden Trump, saldırı emrinin kendisinin talimatları doğrultusunda verildiğini belirtti. Saldırıda öldürülen 3 erkeğin narko-terörist olduklarını vurgulayan Trump, saldırının öncesinde elde edilen istihbaratın teknenin yasadışı faaliyetlerde bulunduğunu ortaya koyduğunu söyledi. Trump, saldırı sonucunda hiçbir ABD askerinin yara almadığını ve teknenin uluslararası sularda seyrettiğini açıkladı. Ayrıca, Amerika’da uyuşturucu ve yasadışı ilaç ticaretine son verme çağrısında bulunan Trump, bu saldırının ABD’nin uyuşturucu taşıyan tekneleri hedef alan son üçüncü saldırısı olduğunu belirtti.
