Türkiye’nin enerji alanındaki hedeflerinden bahseden Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji dönüşümü için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık yatırım hedefi bulunduğunu belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin 2053 yılına kadar net sıfır emisyon hedefine ulaşmayı planladığını vurguladı. Yenilenebilir enerji kaynaklarına verilen önemi vurgulayan Bakan Bayraktar, Türkiye’nin güneş ve rüzgar enerjisinde büyük potansiyele sahip olduğunu ifade etti. Ayrıca, nükleer enerji alanında yapılan çalışmalardan da bahseden Bakan, 2050 yılına kadar en az 20 gigavat kurulu güce ulaşmayı amaçladıklarını dile getirdi. Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji şebekesine yapılması planlanan 80 milyar dolarlık yatırımın da altını çizdi. Doğal gaz üretimine de değinen Bakan Bayraktar, Türkiye’nin yerli gaz üretimini artırarak doğal gaz kullanımını teşvik etmeyi hedeflediklerini belirtti. Türkiye’nin kritik minerallere yönelik yatırımlarının önemine değinen Bakan Bayraktar, Eskişehir Beylikova’da bulunan nadir mineral rezervlerinin geliştirilmesi çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Son olarak, Bakan Bayraktar, Türkiye’nin enerji alanındaki gelişmeleri ve hedeflerini uluslararası platformlarda paylaşarak, ülkenin enerji sektöründeki potansiyelini vurgulamaya devam edeceklerini aktardı.
