BMGK üyesi 15 ülkenin delegeleri, Suriye’deki Beşar Esad rejiminin devrilmesinin birinci yıl dönümünde ülkeyi ziyaret etti. 1945 yılında kurulan BMGK heyeti, tarihte ilk kez Suriye’yi ziyaret etti. Lübnan-Suriye arasındaki Jdeidet Yabous sınır kapısından geçerek başkent Şam’daki Jabor mahallesinde Esad rejiminin neden olduğu büyük hasarı yerinde inceledi. Heyet, Suriye’nin BM Daimi Temsilcisi İbrahim Olabi ve BM Suriye Özel Temsilci Yardımcısı Najat Rochdi eşliğinde Bab Tuma’daki Beit al-Wali Oteli ve Emevi Camii gibi tarihi mekanları ziyaret etti. Son olarak, Heyet Devlet Başkanı Ahmed eş-Şara ile Halk Sarayı’nda bir araya geldi. Burada Suriyeli bakanlar da hazır bulundu. Ziyaret sırasında uluslararası toplumun Suriye’nin yeniden inşasına yönelik desteği ve ülkenin egemenliğine, istikrarına verdiği önem vurgulandı.
BM Güvenlik Konseyi, nadir olarak gerçekleştirilen ziyaretlerde oybirliği gerektiriyor. Konsey, son olarak 1992’de Angola, 1993’te eski Yugoslavya, 2001’de Kosova ve 2024’te Kolombiya’yı ziyaret etmişti. Uluslararası barış ve güvenliği sağlamak amacıyla 1945 yılında kurulan Güvenlik Konseyi, ABD, İngiltere, Rusya, Fransa ve Çin gibi beş daimi üyenin veto yetkisine sahip olduğu 15 üyeden oluşuyor. Diğer 10 geçici üye ise coğrafi dağılıma göre seçilerek konseyde iki yıl görev yapıyor. Konsey, ateşkesler, yaptırımlar, seyahat kısıtlamaları ve ortak askeri operasyonlar gibi bağlayıcı adımlar atabiliyor.
