Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran ve ABD arasındaki gerilimi yönetme konusunda arabuluculuk yapmaya hazır olduklarını belirtti. Erdoğan, herhangi bir adımın bölgeyi ateşe atabileceğini vurgularken, barışı güçlendirecek her türlü çabayı destekleyeceklerini ifade etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Suudi Arabistan’ın önde gelen gazetelerinden Şarkul Avsat’a verdiği röportajda Türkiye-Suudi Arabistan ilişkilerini, İran, Gazze, Suriye, Sudan ve Somali gibi küresel konuları ele aldı. Türkiye ile Suudi Arabistan arasındaki ilişkilerin sadece ikili gündemle sınırlı olmadığını vurgulayan Erdoğan, iki ülke arasındaki dostluğun bölgesel huzur, istikrar ve refah için stratejik öneme sahip olduğunu açıkladı. Ayrıca Erdoğan, Türkiye’nin bölgesel meselelerde iş birliğini derinleştirmeyi ve ekonomik alanlarda ilerlemeyi hedeflediğini belirtti. İran ile yaşanan gerilim konusunda da açıklamalarda bulunan Erdoğan, herhangi bir askeri müdahaleye karşı olduklarını ve bölgeyi ateşe sürükleyecek adımlardan kaçınılması gerektiğini vurguladı. Gazze’deki barış planı, Suriye’deki gelişmeler, Sudan’daki iç savaş ve Somaliland meselesi gibi konularda da görüşlerini paylaşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye’nin bölgedeki istikrar ve barış sürecine katkı yapmaya devam edeceğini ifade etti.
