Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

G7 ülkelerinden İran’a kınama: “Muhalefete yönelik baskının sürmesi halinde ek kısıtlayıcı tedbirler uygulamaya hazırız”

G7 Dışişleri Bakanları, İran’ın protestoculara şiddet uygulamasını kınayarak, “G7 üyesi

G7 Dışişleri Bakanları, İran’ın protestoculara şiddet uygulamasını kınayarak, “G7 üyesi ülkeler, İran’ın uluslararası insan haklarına uymaması ve protestolara baskıyla yanıt vermesi durumunda ek yaptırımlara hazır” açıklamasında bulundu. ABD, Japonya, İngiltere, Almanya, Fransa, Kanada ve İtalya’nın yanı sıra Avrupa Birliği’ni temsil eden G7 grubu, ortak bir yazılı açıklama yayımlayarak İran’daki son gelişmelere ilişkin endişelerini dile getirdi. Açıklamada, İran rejiminin protestolara karşı baskıcı tavrına vurgu yapılarak, “2025 Aralık ayından beri daha iyi bir yaşam arayışı içinde olan İran halkının haklı taleplerine karşı gösterilen acımasız tutuma karşı durduğumuzu belirtiyoruz” denildi. Güvenlik güçlerinin şiddet kullanmasının, ölümlere ve gözaltıların artmasının endişe verici olduğu belirtilirken, İran yönetimine uluslararası insan haklarına saygı çağrısında bulunuldu. G7 ülkeleri, İran’ın tutumunu değiştirmemesi halinde ek yaptırımların uygulanabileceğini hatırlatarak, “İran’ın insan hakları yükümlülüklerini ihlal etmesi durumunda ek kısıtlayıcı tedbirlerin gündeme gelebileceği konusunda uyarıda bulundular.”

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı ve COP31 Başkanı Murat
Sıradaki Haber Bakan Kurum, İngiltere’de COP31 İş Dünyası Forumu’nda konuştu