Azerbaycan’ın Gebele şehrinde gerçekleşen Ermenistan-Azerbaycan Sınır Belirleme Komisyonları 12. Toplantısı’nda, 16 Ocak 2025 tarihli 11. toplantıda alınan kararın tekrar onaylandığı ve gelecek toplantının Ermenistan’da düzenleneceği duyuruldu.
Diplomatik temaslar devam ederken, Sınır Belirleme Komisyonları 12. Toplantısı, Azerbaycan’ın Gebele şehrinde gerçekleştirildi. Toplantıda Azerbaycan Başbakan Yardımcısı Şahin Mustafayev ile Ermenistan Başbakan Yardımcısı ve Komisyon Başkanı Mher Grigoryan başkanlık etti. Sınır belirleme çalışmalarının, Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki sınırların kuzeyden güneye doğru Gürcistan sınırından başlayıp İran sınırına kadar uzanan hat boyunca yürütülmesi konusundaki 16 Ocak 2025 tarihli mutabakat yeniden vurgulandı.
Toplantıda, sınırlandırma tedbirleriyle ilgili detaylı görüşmeler yapıldı ve ilgili prosedürler Azerbaycan ve Ermenistan heyetleri tarafından ele alındı. Azerbaycan ve Ermenistan Başbakan Yardımcıları, ortak çıkarları ilgilendiren konularda karşılıklı görüş alışverişinde bulundu. Toplantının sonunda, bir sonraki toplantının Ermenistan şehirlerinden birinde yapılmasına karar verildi.
