İran Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi Genel Sekreteri Ali Laricani, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, bir grup ABD askerinin esir alındığı haberi üzerine, Amerikalıların bu askerlerin çatışmada hayatını kaybettiğini iddia etmesinin gerçeği gizlemeye yetmeyeceğini vurguladı. Laricani, “Birkaç Amerikan askerinin esir alındığı bildirildi. Ancak Amerikalılar, bu askerlerin çatışmada öldürüldüğünü iddia ediyor. Nafile çabalarına rağmen, gerçeği çok uzun süre saklayamazlar” dedi.
ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM) ise iddialara yanıt vererek, söz konusu bilgilerin doğru olmadığını belirtti. CENTCOM Sözcüsü Tim Hawkins, “İran rejimi, yanlış bilgiler yayarak kafa karıştırmaya ve aldatmaya çalışıyor. Bu iddia da bunun açık bir örneğidir” açıklamasında bulundu. Daha önce, CENTCOM İran’la yaşanan çatışmalarda 6 ABD askerinin öldüğünü duyurmuştu.
