İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, Iraklı mevkidaşı Fuad Hüseyin ile gerçekleştirdiği basın toplantısında Hürmüz Boğazı’nın 30 gün boyunca İran’ın denetimi altında olacağını ve sorunlar çözüldükten sonra normal seyrinde devam edeceğini açıkladı. Arakçi, Bağdat ziyareti sırasında Hüseyin ile bir araya geldi ve ortak bir basın toplantısı düzenledi. İranlı Bakan, Hürmüz Boğazı’ndaki gelişmelerin yanı sıra bölgesel güvenlik konularını ele aldıklarını belirtti. Arakçi, İran ve Irak arasındaki stratejik ortaklığın önemine vurgu yaparak, ABD ile yapılan anlaşmaya ilişkin de açıklamalarda bulundu. Ayrıca, bölgede güvenliği sağlamak için Körfez ülkeleriyle iş birliği çağrısında bulundu. Irak’a teşekkürlerini ileten Arakçi, eski İran lideri Ali Hamaney için Irak’ta yapılacak cenaze törenine de değindi. Hüseyin ise bölgedeki çatışmalara dikkat çekerek, barışın sağlanması gerektiğini vurguladı ve Irak’ın güvenlik ve istikrar konularında rol üstlenmeye hazır olduğunu belirtti. Son olarak, Hüseyin, Hürmüz Boğazı’ndaki gerilimin Irak ekonomisine zarar verdiğini ve diyalog yoluyla sorunların çözülmesi gerektiğini ifade etti.
