Japonya Başbakanı Sanae Takaichi, Japonya’nın İran’daki gelişmeler karşısında derin endişe içinde olduğunu açıkladı. Takaichi, Japonya’nın barışçıl protestolara karşı çıktığını ve olayların hızla barışçıl yollarla çözülmesini umduğunu belirtti. İran’daki durumun kötüleştiğine dair haberleri de paylaşan Başbakan, Japonya hükümetinin sivil kayıplarından dolayı endişeli olduğunu vurguladı. Japon vatandaşlarının güvenliği için gerekli tüm önlemlerin alınmaya devam edeceğini belirten Takaichi, İran’daki durumun çözümü için barışçıl yaklaşımı desteklediklerini ifade etti.
