Kanada Dışişleri Bakanı Anita Anand, Türkiye ve Kanada ilişkilerinde kaydedilen ilerlemelere vurgu yaparak, “Kanada ile Türkiye arasındaki dostluk doğru yönde ilerliyor” dedi. Anand, resmi ziyaret kapsamında Kanada’ya gelen Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ile ortak bir basın toplantısında konuştu. İki ülkenin diplomatik ilişkilerinin 83. yıl dönümünü kutladıklarını ifade eden Anand, ilişkilerin ortak çıkarlar, siyasi, güvenlik ve ticaret alanlarında gelişen iş birliğine dayandığını belirtti. Anand, Ankara ziyaretinde güvenlik ile ekonomik refah arasındaki ortak anlayışın kendisini etkilediğini söyledi. İki ülke arasındaki ticaret hacminin artış gösterdiğini, serbest ticaret anlaşması çalışmalarının sürdüğünü dile getiren Anand, enerji alanındaki iş birliğinin güçlendiğini ve nükleer alandaki ortaklığın genişletilme isteğinin olduğunu belirtti. Ayrıca Türkiye ve Kanada arasındaki savunma iş birliğinin ilerleyeceğini ifade etti. NATO Zirvesi’ne önem verdiklerini, güvenliğin güçlendirilmesinde sorumlulukları bulunduğunu vurgulayan Anand, NATO Zirvesi’ne ilişkin yüksek beklentiler olduğunu belirtti. Nükleer enerji konusundaki iş birliğine de değinen Anand, Türkiye’nin nükleer enerjiye verdiği önemi vurgulayarak, bu alandaki iş birliğini geliştirmeyi arzuladıklarını ifade etti. Kanada Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı’nın Türkiye’ye bir mektup ilettiğini ve CANDU konusundaki görüşmelerin devam edeceğini belirtti.
