Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdurrahman Al-Thani, Doha’da gerçekleşen İslam İşbirliği Teşkilatı-Arap Ligi Olağanüstü Ortak Zirvesi Dışişleri Bakanları Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, İsrail’in Katar’a yaptığı saldırıyı kınayarak, bunu “devlet terörizmi” olarak niteledi ve İsrail’in hiçbir kırmızı çizgisi olmadığını vurguladı. Al-Thani, diğer Arap devletlerinin de saldırıyı kınadığını ve Katar’ın egemenliğini korumak için alınacak yasal önlemleri desteklediğini belirtti. Ayrıca, uluslararası toplumun çifte standardı terk etmesi ve İsrail’i işlediği suçlardan sorumlu tutması gerektiğini vurgulayarak, “İsrail’in Filistin halkına yönelik yürüttüğü soykırım politikalarının başarılı olamayacağını” dile getirdi. Al-Thani ayrıca, ABD ve Mısır ile birlikte Gazze Şeridi’nde yürütülen ateşkes çabalarının İsrail’in saldırısından etkilenmeyeceğini belirtti.
