Afganistan’ın Hindu Kush bölgesinde meydana gelen 5,9 büyüklüğündeki deprem, Pakistan’ın başkenti İslamabad başta olmak üzere ülkenin çeşitli bölgelerinde hissedildi. Khyber Pakhtunkhwa eyaletinin merkezi Peşaver’deki eyalet meclisinde gerçekleşen bir oturumda, milletvekilleri deprem nedeniyle salonu terk etti.
Pakistan Meteoroloji Dairesi’ne (PMD) göre, 5,9 büyüklüğündeki deprem yerel saatle 18.35’te meydana geldi ve merkez üssünün Afganistan’ın Hindu Kush bölgesinde olduğu belirtildi. Depremin derinliği 178 kilometre olarak açıklandı ve şu ana kadar herhangi bir can kaybı veya yaralanma bildirilmedi. Sarsıntıların hissedildiği kırsal kesimlerde ise küçük çaplı yapısal hasar meydana geldi.
PMD, sarsıntıların İslamabad, Rawalpindi, Mansehra, Shangla, Swat, Chakwal, Abbottabad, Taxila, Haripur ve Buner’de hissedildiğini bildirdi. Pencap İl Afet Yönetim Kurumu (PDMA) ise Lahor, Faisalabad ve Attock gibi bölgelerde de sarsıntıların hissedildiğini duyurdu.
Lahor, İslamabad, Rawalpindi, Peşaver ve çevresindeki birçok şehirde şiddetli sarsıntılar yaşandı. Deprem, paniğe sebep olurken birçok kişi güvenlik amacıyla açık alanlara çıktı. Khyber Pakhtunkhwa eyaletinin başkenti Peşaver’deki eyalet meclisinde deprem nedeniyle yapılan oturuma 5 dakikalık bir ara verildi ve milletvekillerinin salonu terk ettiği anlar kameralara yansıdı.
