Suriye bayrağı, Washington’da bulunan Suriye Büyükelçiliği konutunda göndere çekildi. Suriye Dışişleri Bakanı Esad Hasan Şeybani, bayrağı yeniden dalgalanmaya açtı. Bakan Şeybani, bayrak çekme töreninin ardından yaptığı açıklamada, “Bu an, tarihi bir öneme sahip. Şehitlerimizi, ailelerini ve Suriye’nin burada temsilini sağlayanları asla unutmayacağız” dedi. Şeybani, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda ise, “Yıllar sonra Suriye bayrağı, Washington’daki büyükelçilik binamızda dalgalanıyor. Direnen bir halkı ve yıkılmamış bir vatanı gururla temsil ediyorum. Suriye’nin dönüşü başlıyor” şeklinde ifadeler kullandı.
Tarihi ziyaret
Şeybani’nin ziyareti, “25 yıl aradan sonra bir Suriye Dışişleri Bakanı’nın ABD’ye gerçekleştirdiği ilk resmi ziyaret” özelliği taşıyor. Bakan Şeybani, ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Christopher Landau, bazı Senato ve Temsilciler Meclisi üyeleri ile ABD Hazine Bakanlığı’ndan yetkililerle bir araya gelerek Suriye-ABD ilişkilerini, ilişkilerin güçlendirilmesine yönelik stratejileri ve Suriye’ye uygulanan yaptırımların kaldırılma sürecini ele aldı.
