Suriye Dışişleri Bakanı Esad Hasan Şeybani, 25 yıl aradan sonra ABD’ye resmi ziyarette bulunan ilk üst düzey yetkili oldu. Şeybani, Washington DC’ye gerçekleştirdiği bu ziyaret kapsamında ABD’li yetkililerle bir araya geldi. Temaslarda, ABD’nin Suriye’ye yönelik uyguladığı yaptırımların kalıcı olarak kaldırılması konusunda görüşmeler yapıldı.
Suriye’nin en üst düzey ismi olan Şeybani, öncelikle ABD Hazine Bakanlığı temsilcileriyle bir araya geldi. Toplantıya, ABD’nin Ankara Büyükelçisi ve Suriye Özel Temsilcisi Tom Barrack da katıldı. Görüşmede, terör finansmanıyla mücadele konusunda ortak adımlar ve Suriye ekonomisinin küresel finans sistemine entegrasyonu ele alındı.
Şeybani, sonrasında Arizona Kongre Üyesi Ibb Hamada ile ikili ilişkileri, bölgesel ve uluslararası konuları değerlendirdi. Ziyaretin devamında ise ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio ile bir araya gelmesi bekleniyor. Şeybani’nin ABD ziyareti, Suriye ile ABD arasındaki ilişkilerin yeniden şekillendirilmesi ve iş birliğinin geliştirilmesine yönelik önemli adımların atılmasını sağlayacak gibi görünüyor.
