ABD Başkanı Donald Trump, Kolombiya Devlet Başkanı Gustavo Petro ile telefon görüşmesi gerçekleştirdiğini duyurdu ve “Beni aramasını ve üslubunu takdir ettim. Yakın gelecekte kendisiyle görüşmeyi sabırsızlıkla bekliyorum” dedi. Petro’nun Beyaz Saray ziyareti için hazırlıklara başlandığını açıklayan Trump, görüşmenin Washington, D.C.’de gerçekleşeceğini belirtti. Detaylar hakkında bilgi vermedi. Ayrıca Trump, daha önce Petro’yu uyuşturucu kaçakçılığı yapmakla suçlamış ve Venezuela’ya benzer bir askeri müdahalenin Kolombiya’da yapılabilir olduğunu söylemişti. Gustavo Petro ise, Trump’ın suçlamalarına karşı çıkarak uyuşturucuyla mücadelede başarılar elde edildiğini vurgulamış ve Kolombiya’yı savunmak için silah almaya hazır olduğunu belirtmişti.
