Yozgat Valisi Mehmet Ali Özkan, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından 2025 yılında hayata geçirilen Kırsalda Bereket, Hayvancılığa Destek Projesi kapsamında damızlık hayvan desteği alan Veteriner Hekim Abdüssamet Zararsız’ı, Yozgat Merkez Divanlı Mahallesi’nde kurduğu besi çiftliğinde ziyaret etti.
Proje kapsamında Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonunda, TİGEM’e ait etçi ırk gebe damızlık büyükbaş hayvanlar yetiştiricilere teslim ediliyor. Yozgat genelinde projeye 2 bin 944 yetiştirici başvururken, yapılan değerlendirmeler sonucunda 27 asil, 41 yedek olmak üzere toplam 68 yetiştirici destek almaya hak kazandı.
Projenin birinci etabı kapsamında, Iğdır Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü tarafından Abdüssamet Zararsız’a 26 adet Angus gebe düve teslim edildi. Bu teslimatla birlikte il genelinde dağıtılan damızlık hayvan sayısı 86’ya ulaştı.
Öte yandan Zararsız’ın Kırsal Kalkınma Yatırımları kapsamında 8 milyon TL hibeye esas sözleşmesi bulunan projesi çerçevesinde, 50 baş kapasiteli ahır inşaatı, süt sağım sistemi ve hayvancılık ekipmanları da tamamlandı.
Ziyaret sırasında açıklamalarda bulunan Vali Özkan, işletmenin kırsal kalkınma ve hayvancılık destekleri açısından örnek bir model olduğunu vurguladı. Proje kapsamında destek alan işletmelere 12 ay boyunca aylık 1.500 TL bakım ve yem desteği sağlanacağını, ayrıca ilk yıl gebe hayvanların TARSİM sigorta bedellerinin devlet tarafından karşılanacağını ifade etti.
