Venezuela’nın başkenti Karakas’ta yer alan ABD büyükelçiliğinde, ABD bayrağı 7 yıl aradan sonra ilk kez tekrar göndere çekildi. Ülkede yaşanan yönetim değişikliğinin ardından ABD’nin Venezuela Devlet Başkanı Nicolas Maduro ve eşini kaçırmasıyla ortaya çıkan gerginlik devam ederken, dikkat çekici bir gelişme yaşandı. ABD bayrağı, Karakas’ta bulunan büyükelçilik binasında tekrar dalgalanmaya başladı. ABD’nin Venezuela’daki Geçici Büyükelçisi Laura F. Dogu, bu durumu sosyal medya hesabından duyurdu. Dogu, “ABD’nin Karakas Büyükelçiliği’nde Amerikan bayrağı 14 Mart 2019’da indirildi. Tam 7 yıl sonra, 14 Mart 2026 sabahı, ekibim ve ben bayrağı yeniden göndere çektik” dedi. Ayrıca Dogu, “ABD-Venezuela ilişkilerinde yeni bir aşama başlıyor. Venezuela ile yolumuza devam ediyoruz” şeklinde konuştu.
ABD, 3 Ocak 2026 tarihinde gerçekleştirilen askeri operasyonla Venezuela Devlet Başkanı Nicolas Maduro ve eşi Cilia Flores’i kaçırarak ABD’ye getirmişti. Maduro, uyuşturucu ve silah kaçakçılığı suçlamalarıyla yargılanmıştı. Ardından Maduro’nun yardımcısı Delcy Rodriguez, ülkenin geçici devlet başkanı olarak atandı. Bu gelişmelerin ardından ABD ve Venezuela arasındaki ilişkilerde yeni bir dönem başlamıştı. ABD Başkanı Donald Trump, Rodriguez’in iyi bir performans sergilediğini ve işbirliğine açık olduğunu belirtmişti.
