Bolu’nun Yeniçağa ilçesinde yasak olan 4,5 kilogram yabani salep toplayan 3 kişiye, ’biyoçeşitliliği tahrip etmek’ suçundan toplam 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası kesildi. Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı asayiş ekipleri ile Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma biriminin, Çamlık köyü arazisinde koordineli denetim yaptığı öğrenildi. Denetim sırasında 3 kişinin, yasak olan yabani salep soğanı topladığı belirlendi. Jandarma ekipleri, topladıkları yabani salebi Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Bolu İl Şube Müdürlüğü yetkililerine teslim etmek üzere el koydu. Olayın ardından bölgeye sevk edilen DKMP ekipleri, şüpheliler hakkında yasal işlem başlattı. 3 kişiye, 2872 Sayılı Çevre Kanunu’nun 9. maddesinde yer alan “Biyoçeşitliliği Tahrip Etmek” suçundan kişi başı 699 bin 245 TL olmak üzere, toplamda 2 milyon 97 bin 735 TL idari para cezası uygulanması amacıyla tutanak tutuldu.
