Bosna Hersek’teki Sırp Cumhuriyeti entitesinde geçen kasım ayında yapılan başkanlık seçiminin ilk turunda yaşanan usulsüzlüklerin ardından kısmen tekrarlanan seçimin galibi belirlendi. Ayrılıkçı lider Milorad Dodik’in desteklediği aday, 17 seçim bölgesinde yapılan tekrarlanan seçimde zafer kazandı.
Geçen yıl 23 Kasım’da gerçekleştirilen başkanlık seçiminde usulsüzlükler tespit edilmesi sonucu yeniden yapılan seçimde, Dodik’in liderliğindeki Bağımsız Sosyal Demokratlar İttifakı (SNSD) tarafından desteklenen Sinisa Karan, seçimi kazanan taraf oldu. Bosna Hersek Merkezi Seçim Komisyonu’nun açıkladığı ilk sonuçlara göre, Karan’ın toplam oy sayısı 224.384 olarak gerçekleşti. Rakibi Sırp Demokratik Parti (SDS) ve muhalefet adayı Branko Blanusa ise 213.513 oy aldı. Blanusa, seçimdeki yenilgisini kabul etti.
Sinisa Karan, zaferini ilan ederken, seçim sonuçlarının RS entitesi kurumlarını koruduğunu ve anayasal özerkliği doğruladığını belirtti. Karan, RS kurumlarının bağımsızlığını vurgulayarak Dodik’e destek verdiğini gösterdi. Dodik’in 1992-95 yılları arasındaki savaş sonrası Dayton Barış Antlaşması’nı uygulamaması nedeniyle hapis cezası alan ve görevden alınan Dodik’in yerine yapılan erken seçim sonucunda Karan, muhalefetten gelen Blanusa’yı geride bırakmıştı.
Muhalefet partilerinin usulsüzlük iddiaları üzerine yapılan seçimin ardından, RS entitesindeki siyasi istikrarın devam etmesi bekleniyor.
