Denizli Büyükşehir Belediyesi Kent Konseyi Yaşlı Meclisi tarafından düzenlenen “Dijital Yetkinler Kursu”nu başarıyla tamamlayan 65 yaş üstü 29 kursiyer, sertifikalarını almaya hak kazandı. Denizli’de yaşayan yaşlı bireylerin teknolojiyle daha iç içe olmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilen bu kursun sertifika töreni, Denizli Büyükşehir Belediyesi Nihat Zeybekci Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Törene, Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, Kent Konseyi Yaşlı Meclisi Başkanı Velittin Kalınkara, kurs eğitmeni ve kursiyerler katıldılar.
Son zamanlarda dijital teknolojinin hemen her alanda etkili olduğu düşünülürse, özellikle ileri yaş grubundan bireylerin de bu teknolojilere adapte olabilmelerinin önemi açıktır. 80 saatlik bir eğitimi kapsayan bu kurs süresince katılımcılara, temel dijital becerilerden güvenli internet kullanımına kadar çeşitli konularda uygulamalı eğitim verildi. Akıllı telefon ve tablet kullanımı, internet hizmetlerinden faydalanma, dijital içerik oluşturma, bilgi paylaşımı, çevrim içi işlemler ve güvenli internet kullanımı gibi konuların ele alındığı bu eğitim sayesinde kursiyerler, dijital teknolojileri daha etkin kullanabilme becerisi kazandılar.
Törende konuşan Denizli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ali Marım, teknolojinin gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline geldiğine dikkat çekerek, dijital okuryazarlığın her yaştan insan için önemini vurguladı. Marım, “Kamu hizmetlerinden bankacılık işlemlerine, iletişimden bilgiye erişime kadar birçok süreç dijital ortamda yürütülüyor. Bu değişime ayak uydurabilmek adına eğitimin ne denli değerli olduğunu biliyoruz. Bu kurslar, büyüklerimizin hem teknoloji hakkında yeni şeyler öğrenmelerini sağlıyor hem de sosyal hayatta daha aktif olmalarına katkıda bulunuyor. Öğrenmenin yaşı olmadığını tekrar hatırlatmak isterim.” dedi.
