İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, ABD ile iletişimin devam ettiğini belirterek diplomasiye önem verilmesi gerektiğini vurguladı. Arakçi, Tahran’da yabancı delegelerle bir araya geldi ve basına yaptığı açıklamada, BMGK’nın İran’a yönelik yaptırımlarını eleştirdi. Askeri tehditlerin ve yaptırımların sorunlara çözüm getirmediğini ifade eden Arakçi, sadece diplomasiyle nükleer program konusunda anlaşma sağlanabileceğini belirtti. İran ile yapılacak müzakerelerin artık eskisi gibi olmayacağını dile getirdi. Arakçi ayrıca Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile imzalanan Kahire anlaşmasının artık geçerli olmadığını söyledi.
