Siber Vatan Programı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleşen bir yarışma olarak düzenlendi. Bu yılki final, Hacettepe Üniversitesi’nde gerçekleştirildi ve 26 takımın katılımıyla yapıldı. Yarışmada, Antalya, Burdur ve Isparta’yı temsil eden Serdengeçtiler Takımı birinci olarak ödüle layık görüldü. Finaldeki başarılarının ardından ödüllerini Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Oruç Baba İnan’ın elinden alan takım üyeleri büyük bir sevinç yaşadılar.
Programın kapanışında, Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Oruç Baba İnan, Hacettepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Cahit Güran, Kalkınma Ajansları Genel Müdürü Ahmet Şimşek, Savunma Sanayii Başkanlığı Siber Güvenlik ve Bilişim Sistemleri Daire Başkanı Murat Çizgel ile STM Siber Güvenlik ve Bilişim Sistemleri Müdürü Erhan Gündoğdu birer konuşma yaptılar. Programın ev sahibi Hacettepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Cahit Güran, dijitalleşme ve siber güvenlik alanlarındaki çalışmalara desteklerinin süreceğini belirtti ve böyle bir programa ev sahipliği yapmaktan mutluluk duyduklarını ifade etti.
Bakan Yardımcısı Oruç Baba İnan, “Siber Akıncılar” olarak adlandırdığı katılımcılara her zaman destek olacaklarını ve benzer programların devam edeceğini vurguladı. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) Uzmanı Oğuzhan Ataman, Serdengeçtiler Takımı’nın başarısını övdü ve gençlerin ülkenin Milli Teknoloji Hamlesi vizyonunu gerçekleştirmekte ne kadar önemli bir rol oynadıklarını belirtti. Ataman, takım üyelerini özverili çalışmaları için tebrik etti ve başarılarının devamını diledi.
