Kocaeli’de bir grup genç, asansörün girişini kapatıp çevreyi kirletti. Gençlerin duyarsız davranışı güvenlik kamerasında görüntülendi. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların güvenli ve konforlu ulaşımını sağlamak amacıyla kentin çeşitli noktalarına yerleştirdiği asansör ve yürüyen merdivenlerin zaman zaman sorumsuz davranışlara maruz kaldığını belirtti. Son olay, Gebze Hünkar Üst Geçidi’nde meydana geldi ve kameralara yansıdı. Görüntülerde, dört kişilik grup, asansör girişini kapatıyordu. Grup, asansörü kullanarak çevreyi kirletirken, çekirdek kabuklarını yere attı. Bu davranışlar, özellikle yaşlılar, engelli bireyler, hamileler ve çocuklu ailelerin ulaşımını zorlaştırıyor. Asansörler, bu gibi ihtiyaç sahiplerine yardımcı olmak amacıyla hizmet veriyor ve günlük olarak binlerce kişi tarafından kullanılıyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, ortak alanların temiz tutulması ve kamu malına sahip çıkılması gerektiğini vurgulayarak vatandaşlardan duyarlılık bekledi.
